البوابةالرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالتسجيلالتسجيلدخول

شاطر | 

علشان مين جيت يا يسوع ؟

كاتب الموضوعرسالة
كيرو
المشرف العام
المشرف العام

نقاط الترشيح : 63

مُساهمةموضوع: علشان مين جيت يا يسوع ؟   الأحد 06 ديسمبر 2009, 5:34 pm

علشان مين جى تموت علشان ادم علشان حواء الى كسروا العهد واكلوا علشان اول اخ ف دنيا حسدوا لاخوة خلاة قتلوا ولا سدوم ولا عمورة علشان لوط ومراتة واهلة علشان عيسو واخوات يوسف والناس ف زمن موسى كانوا يستهلوا علشان مين جيت يا يسوع لية تستحمل الجلد السوط علشان مين جى تموت علشان مين جى الدنيا جى تخلص مين م النار . علشان شاول ولا داواد ولا عشان شمشون جبار علشان قاتل علشان حاسد علشان حبة ناس اشرار علشان شعب غليظ الرقبة جى تتعذب وباصرار
علشان مين جيت يا يسوع لية راضى ف سكون وسكوت علشان مين جى تموت علشان مين جى تتجرب جى تدور لية على خروف ولا عشان سامرية مريضة ولا عشان مفلوج ملهوف ولا جيت علشان الاعمى وياترى نظرة خلاة يشوف
علشان بطرس ولا يهوذا والباقى الى جرى م الخوف علشان مين جيت يا يسوع اصرخ فيهم اصرخ فيهم لية مكبوت " علشان مين جى تموت علشان تينة مافيهاش سمرة ولا عشان تغسل رجلين ولا عشان برباس اللص !جى تخلص لص يمين جاى للصلب جاى للدق جاى للحربة وشوك ف جبين جاى تتعذب جى تموت مين يستاهل حبك علشان مين جى تموت علشان اية قبلت الصلبوت علشان مين جى تموت علشانى وعلشان ملايين علشان حبة ناس ضايعيين جى تتحاسب وانت برى ولية تدفع انت الدين هفضل اسال نفسى واجاول جى تموت علشان مين نفسى استاهل واقول علشانى وافرح بيك قايم م الموت ! وسؤال فاضل هز كيانى علشان مين جى تموت
دة لما صلبوك اليهود لاء ! لما صلبوك الرومان ! برضة لاء عاوز الحق لا يهود صلبوك ولا حتى رومان دة بايدى يارب انا صلبتك اعمالى وشرى فايدى كرباج ونزلت بعزمى وجهدى جلدتك اخرج من صمتك عنفنى وامسك كرباجى وكتفنى وبقوة حبك اضعفنى
دة انا ياما غلط وعذبتك ! تسليمك تسليمك طبعى وهواية وفلوس بيعك لسة معايا !مع انك محفور جوايا سالونى عليك رحت نكرتك ! اصرخ من الامك من ضربى واضربنى بايدك على قلبى شوف قلبى لية قسى على رى دة انا ياما رفضتك ياما سيبتك ! مسامير ايدك ايى ثنتها واشواك الامك بذرة نستها وزرعت معاها شجرة سقتها خدوا منها الخشبة وصلبتك ! كسر اغلالك قيدنى واكسرلى قيودى وساعدنى واخطفى ف حضنك ابعدنى دة انا عاندتك وبعدتك َ ان براباس لية تشلى صليبى خلع هدومك من الاعيبى وقرعة ثوبك جت ف نصيبى ومسكت الحربة وطعنتك انزف من الامك من جنبك واغسلنى بجسدك وبدمك فتحلى عنيا عليا حبك دة انا ياما بغمض وبخالفك دة الخل الى شربتة عصيرى ومرار طعمة من تاثيرى قصة قتلك من تدبيرى نزلتك قبرى ودفنتك اخرج من قبرك دة مكانى واترك اكفانك دى عشانى واصعد للسما وارجع تانى قومنى بموتك وقيامتك . قومنى بموتك وقياتم ارجوكوا صلولى

jesus with us
ادارة المنتدى
ادارة المنتدى

نقاط الترشيح : 214

مُساهمةموضوع: رد: علشان مين جيت يا يسوع ؟   الثلاثاء 08 ديسمبر 2009, 7:29 am

روووعة وربنا يعوض تعب محبتك

اذكروني في صلواتكم

علشان مين جيت يا يسوع ؟
صفحة 1 من اصل 1